vrijdag 5 februari 2010

DJ nieuws: Uitgeschakeld bij NGDJ

Wat ik begin januari al voorspelde is gebeurd: ik heb me helaas niet gekwalificeerd voor de tweede ronde van de Next Generation DJ Contest. Aan jullie stemmen heeft het niet gelegen; ik heb er uiteindelijk 69 verzameld. Flink wat, maar zeker nog geen 200.

De wedstrijd gaat nu verder zonder mij met een tweede ronde waarin de DJ's een eigen productie moeten verwerken in hun mix. Onder de juryleden die nu (wel) naar de mixen gaan luisteren zijn Steve Angello en de PR-man van Deadmau5.

Terugkijkend op mijn deelnames aan online DJ contests heb ik besloten niet meer mee te doen aan populariteitswedstrijden waarin de kwaliteit van de set op de tweede plaats komt. De organisatie van NGDJ is zelf ook kritisch op haar eigen reglementen. Ze hebben veel gedoe gehad met mensen die expres een waardering van 1 uit 5 uitbrengen op directe concurrenten. Wat mij betreft inherent aan zo'n opzet.

Ik ben benieuwd welke nieuwe gelegenheid er komt om mijn liefde voor elektronische muziek met zoveel mogelijk mensen te delen!

Geen opmerkingen: