vrijdag 5 juni 2009

DJ nieuws: Laatste bij Metro DJ Contest

Gisteravond ben ik na een geslaagd optreden toch laatste geworden bij de Metro DJ Contest. Ik mocht de avond openen om 21:00 uur en deed dat met een energieke house-set van drie kwartier met rave- en acidinvloeden.

Na mij draaiden de vier 'concullega's'. Pas rond een uur of tien, half elf raakte de zaal echt vol. Aan het eind van de avond mocht het publiek stemmen. De organisatie bezweerde dat het allemaal eerlijk gegaan is, maar ik zeg er direct bij: het gros van de mensen dat een stemkaartje invulde heeft mij helemaal niet gehoord.

Los hiervan paste wat ik draaide kennelijk ook niet goed bij de laatste mode. De jury kwam zichtbaar in beweging bij in mijn ogen saaie en droge tech - en deep house. Blijft een kwestie van smaak, natuurlijk, en daarover valt niet te twisten, zegt het cliché.

Al met al was de Metro DJ Contest niet mijn podium. Desondanks heb ik genoten van mijn optreden en alle vrienden die erbij waren gelukkig ook. Bedankt voor jullie steun!



De tracklisting van mijn mix:
01 Scella & Alex Young - Santiago de Chile [footlovers]
02 Eelke Kleijn - Dopamine theory (Yvel & Tristan remix) [out of the box]
03 Tom Middleton - One more tune ('91 mix) [renaissance]
04 David Tort - Acid (Tim Berg's acidic remix) [joia]
05 Artego - Superjuz (Emjae's terraza mix) [proton]
06 Basement Jaxx - Hush boy (Les Visiteurs remix) [xl]
07 Jochen Pash - Mathematics (Kid Massive audiodamage remix) [caballero]
08 Mujava - Township funk (Boy 8-Bit remix) [this is music]
09 Alex Garelli & Anthony Nardone - Summer of 91 (Alucard progressive remix) [sedna]
10 Claes Rosen - Eighties '09 (Dumb Dan remix) [dumbest]

1 opmerking:

mediafreak zei

Hey bas! Zo dacht ik er ook over... niet echt een level-playing field als je het mij vraagt. Desondanks heerlijk gedanst! (en de Duveltjes voel ik nu nog in mijn hoofd ;-) )
Ralf