vrijdag 6 februari 2009

DdUX: Een WEBBELevenis met Noodpakket

Sinds deze week werk ik als webredacteur bij Informaat content design & creation.
Informaat is de stuwende kracht achter DdUX.org, een community over de gebruikerservaring van websites.
Elke week brengt DdUX een WEBBEL (Webbelevenis), waarin het fenomeen 'user experience' tastbaar wordt gemaakt. Kort gezegd hoe een gebruiker een website ervaart.
Ik heb mij gebogen over de informatievoorziening door de Rijksoverheid rond het zogenaamde Noodpakket. Daar is veel over te doen geweest, onder andere in het VPRO-programma Heerlijk Eerlijk Heertje.
De WEBBEL is in de vorm van een screencast: je ziet mij klikken in de browser en tegelijkertijd vertel ik wat er gebeurt en hoe ik dat beleef. Ik speel onder andere het spel waarmee je een noodpakket kunt winnen.
Nieuwsgierig naar wat ik heb meegemaakt? Bekijk en beluister mijn WEBBELevenis!

Geen opmerkingen: