donderdag 30 augustus 2007

DJ nieuws: DJ contests


Het wordt hoog tijd dat ik voor een vast publiek mijn DJ-kunsten mag vertonen. Om dat doel versneld in zicht te krijgen, doe ik deze maand mee aan twee DJ contests. Gisteren heb ik een mix van een uur verstuurd naar het TWSTd DJ Café in Amsterdam, organisator van de Dommelsch TWSTd DJ Contest. Ik heb een eigenwijze mix gemaakt van freaky en proggy nummers, waaruit mijn eigen stijl, brede muzikale oriëntatie en lange dance-achtergrond blijkt. Tracklisting:

01 espen & elusive - poetic penetration (furry nipples remix) [lost language recordings]
02 trafik - find me (guy j dub) [g.u. music]
03 island 9 - moody (chris micali mix) [commonwealth recordings]
04 lustral - deepest darkest secrets (martin h minimal) [baroque records]
05 david west feat. inkfish - searching for substance (original mix) [west recordings]
06 joshua cunningham - sun & snow [kyr]
07 solarsun - overjoyed (store n forward remix) [afterglow records]
08 aerosoul feat. john ward - time is by your side (cala azul remix) [beat freak recordings]
09 matt rowan - fat f*cker [babylon limited records]
10 space manoeuvres - zone two (benz & md's aurium remix) [lost language recordings]

Iedere maand zijn er twee voorrondes, een halve finale en een finale. In de voorronde draai je in het DJ Café. Een vakjury en het publiek bepalen samen wie er door gaat naar de volgende ronde. Mocht er nieuws zijn over mijn deelname, dan lees je dat als eerste hier!

BNN heeft ook een initiatief genomen tot een DJ contest. Een van de juryleden is houselegende Lucien Foort. Wie een mix instuurt van een uur maakt kans op een plaats in de finale in Hotel Arena op 6 oktober. De winnaar krijgt een exclusief optreden tijdens BED. Bovendien wordt de set gedraaid in Los!, het danceprogramma van BNN op 3FM. Deze set moet ik nog samenstellen en opnemen. De tracklisting lees je als eerste in mijn blog.

Geen opmerkingen: