donderdag 8 februari 2007

Column MediaFreak: 'Zwerver' Genée


Via de website fightcancer.nl/snor vraagt KWF Kankerbestrijding aan alle mannen van Nederland om in februari hun snor te laten staan. Voor iedere dag dat ze dat doen, storten familie en vrienden een bedrag voor de kankerbestrijding. In januari hebben enkele bekende Nederlanders zich voor deze ludieke actie ingeschreven. Wilfred Genée is er een van.

Een nobel doel, een originele actie en een geestige website (hilarisch logo van de Moustache Guerrillas!). Echterrr... Bij sommige mensen staat een snor echt ver-schrik-ke-lijk. Afgelopen zondag presenteerde Wilfred Genée weer de Wedstrijden op Tien. Hij had niet alleen zijn snor laten staan, maar ook zijn baard. Ik schrok me kapot toen Genée in beeld kwam! Hij zag eruit alsof hij drie dagen naar Ibiza was geweest en geen minuutje had geslapen. "Laat mensen je niks wijs maken. Het staat je fantastisch, Wilfred," bromde Jan Mulder. Moet een grap geweest zijn.

Waarom zou ik geld geven aan KWF om naar het ongeschoren hoofd van Wilfred Genée te kijken? Ik heb een voorstel. Wilfred stopt met de actie. Hij geeft de euro's die hij verdiend zou hebben voor de kankerbestrijding aan tennisser Raemon Sluiter, die zich ook heeft aangemeld. Voor Raemon een mooie smoes om zich een maand lang niet driemaal daags te hoeven scheren èn -nog belangrijker-: die snor (en baard) staat Sluiter toch al prima! Iedereen blij.

Als Wilfred toch wil blijven meedoen, dan moet de Wedstrijden maar tijdelijk verschoven worden naar een tijdstip waarop ik mijn bordje niet van schrik van mijn schoot laat glijden bij de aanblik van die 'zwerver'.

© Bas Evers / MediaFreak 2007

Geen opmerkingen: