dinsdag 16 januari 2007

Beste blogs van basevers.hyves.nl (11): Vloeken tegen de Bond


Oorspronkelijke publicatie: 18 december 2006

Naar aanleiding van een klacht van de Bond tegen het Vloeken over het grove taalgebruik in het Tien-programma 'De Gouden Kooi' komt de omroep met een opmerkelijke maatregel: iedere keer dat een inwoner een scheldwoord gebruikt, kost dat hem of haar drie contactpunten. Dat betekent minder tijd voor interactie met familie. Ik ben erg benieuwd welke woorden wel en niet als scheldwoord zullen worden meegeteld. En voor hoeveel tijd staan die drie contactpunten eigenlijk? (Mocht je meer willen weten over de spelregels, klik dan hier - geen neutrale bron.)

De deelnemers aan het verderfelijke TV-programma tonen zich collectief het braafste jongetje van de klas, want ze zijn allemaal donateur geworden van de Bond tegen het Vloeken, omdat ze zich zogenaamd zo schamen over hun vuige taal. Volgens mij is het allemaal een publiciteitsstunt. Donateur worden van de Bond kost je tien euro per jaar (toe maar!) en ik maak me sterk dat John de Mol die contributie wel betaalt, in ruil voor de broodnodige PR voor zijn niet-lopende zender.

Die Bond tegen het Vloeken is sowieso een organisatie om jeuk van te krijgen. Trots melden zij op hun site dat deelnemer Brian aan hen zijn "welgemeende excuses" heeft aangeboden. Alsof iedereen verantwoording verschuldigd is aan de Bond! Wat denken ze wel? De deelnemers aan de 'Gouden Kooi' willen zich verder volgens de Bond gaan inzetten voor "respectvolle taal op de buis". Ik ruik spruitjes, kijkbuiskinderen.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik wilde iets als dit bericht op mijn website en dit gaf me een idee. Cheers.

Anoniem zei

Een mooie dag verder, mijn vriend!